11 Mart 2021 Perşembe

KÜÇÜK NOTLARIM (62):üzüntü


Olanda hayır vardır, böyle olması gerekiyordu; bundan hayır kazanarak çıkmasını bilmek lazım. O üzüntü, o acı bizi eğitmek için, bizi törpülemek için, hizaya çekmek içindir. Geçmişte olana böyle bakarız. 

Sıkıntılı anlardan kurtulmak için peygamber kıssaları inanılmaz tedavi edicidir. Onların yaşadıkları sıkıntıları okuyun.

Başına gelen bir şeyde kötü şık ben bir hata yaptım onun bedelini ödüyorum. O zaman "Seyyidü’l İstiğfar duası"na sarıl. 

İyi ihtimalde dereceni artırmak içindir.

Kendinizi çok önemsediğinizde çok üzülürsünüz. Bu kadar önemsemeyin. 
Başkalarına çok değer verdiğinizde de çok üzülürsünüz bu kadar değer vermeyin.

 Kendi kıymetimizi başkalarının bize nasıl davrandığı ile ölçmeyelim. Seni severlerse iyisin diye, bir kişi kötü konuşursa kötüsün diye düşünme, bu kadar bağımlı olmayın. 

Fıtrat Allah'ın yaratması demektir. Yaratılıştan getirdiğimiz özelliklerimiz . Bize verilen hiç bir şey kötü değildir. Verilen özellik kötüye de iyiye de kullanılabilir. Mesela merhametinin, sevginin dozunu kaçırırsan iyi bir şey olmaz. 

Allah bize çok sıkıntılar yaşattıysa bizden bekleyeceği şey daha az olacak.
Her şey verilmiş size hiç bir sıkıntınız yok,konforlu bir hayatınız varsa o zaman sizden insanlık için daha fazla şey bekler Rabbimiz. 

Üzüntü de nimettir. Ya azacaktım, ya sınırı aşacaktım ama Allah bir üzüntüyle beni ondan korudu. Bir işin ters gitmesi kim bilir bizi hangi tehlikelerden koruyor. 

Her olanda bir hayır vardır ancak biz o hayrı çıkarmaya odaklanırsak

Vaize Fatma Bayram

Hiç yorum yok: