23 Nisan 2019 Salı

Cünüp Biri Evinden Çıkıp Çarşı Vb. Yerlerde Dolaşabilir

Bismillahirrahmanirrahim. Elhamdülillahi Rabb'il âlemin. Ve sallallahu ve selleme ala seyyidina Muhammed ve ala alihi ve sahbihi ecmaîn.

"Fethu'l-Bari" (Sahih-i Buhari Şerhi)
   
5. BÖLÜM GUSÜL

24. Cünüp Biri Evinden Çıkıp Çarşı Vb. Yerlerde Dolaşabilir
Atâ şöyle demiştir: "Cünüp biri abdest almasa bile, hacamat yaptırır, tırnağı­nı keser ve başını traş ettirir."

284- Enes b. Malik'ten 
radıyallahu anh şöyle nakledilmiştir: "Hz. Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem bir gecede tüm hanımlarını gezerek (onlarla birlikte olurdu). O dönemde hanımlarının sayısı dokuz idi."

285- Ebu Hureyre'den 
radıyallahu anh şöyle nakledilmiştir: "Cünüp olduğum bir sırada Hz. Peygamber 
Sallallahü Aleyhi ve Sellem 
bana rastladı. Elimden tutu. Bir miktar beraber yürüdük nihayet bir yere oturdu. O esnada yanından sessizce ayrıldım. Eve varıp gusül abdesti aldım. Sonra tekrar Rasûlullah'ın 
Sallallahü Aleyhi ve Sellem 
yanına geldim. Hâlâ oturuyordu. Bana nereye gittiğimi sordu. Ben de, anlattım. Bunun üzerine şöyle buyurdu: "Suphanallah! Yâ Ebâ Mümin asla pis ol­maz."

Sallallahu ve sellem ve ala seyyidina Muhammed ve ala alihi ve sahbihi ecmain. Ve’l hamdüli’llahi rabbi’l âlemin.

Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah-u Teala’dandır.

EN DOĞRUSUNU ALLAH azze ve celle BİLİR 

Hiç yorum yok: