Kuran ayetlerinin her birinin yeri tevkifidir
KURAN AYETLERİ
Allah Teala neyi indirmişse özellikle bilerek indirmiştir.
“Allah öyle söylemiş ama, o dönemlerde öyle denk gelmiş öyle söylemiş, şuan öyle olmamalı” tarzı yaklaşımlar Kuranı Kerim’e mevzi-yer-tarihsel-dönemsel yakıştırmaları atfetmek, Cenabı Allah’ın vaktiyle böyle söylemek zorunda olduğuna dair bir hüküm içereceğinden, O’nun neyi indirdiğini ve zamanla başına neyin geleceğini bilmeksizin çeşitli ayetleri Kuranı Kerim’e koymuş muamelesi yapmak olur.
Allah Teala hem o insanları, hem bizi, hem de kıyamete kadar yaşayacak insanları muhatap alan, dönemsel-tarihsel-yerel unsurlardan steril ifadeleri yapmaktan aciz değildi ki; “Ne indirdiğimi biliyorum, indirdiğimin arkasındayım” diyecek zatına, şanına yaraşır ifadeleri göndermemiş olsun.
“Bilememiş de öyle söylemiş” muamelesini hiç bir ayetine yapamayız, yakıştıramayız. Değiştirdiklerini de neshettiklerini de (ortadan kaldırdıkları) özellikle ve bilerek yapmıştır, unuttuklarını da baştan daha indirirken unutturacağını bilerek, özellikle indirmiştir.
Kuran ayetlerinin her birinin yeri tevkifidir. Yani vahiy olarak dikte edilmiştir. (Sûrelerin sıralanışı tevkifidir yani Allah Teala'nın emriyledir)
Resullulah Sallallahu Aleyhi Ve Sellem“Bu ayeti nereye koyalım, bunu şuraya ekleyelim, bak bu buraya yakışır” gibi bir süreç içinde olmamıştır.
Prof. Dr. Halis AYDEMİR
https://www.youtube.com/channel/UCmtC7LTnXDfKG8RVnRnOy7Q
https://akledenkalpler.blogspot.com/?m=1
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder