“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”
Bismillahirrahmanirrahim
Ve.... Rabbimiz buyuruyor:”Bugün dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım. Size din olarak İslâmı beğendim.”(Maide 3)
İmanın şartları altıdır. Kim bunlardan bir tanesine dahi Allah’ın istediği şekilde iman etmezse mü’min olamaz.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Ey inananlar! Allah’a, rasulüne, rasulüne indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba inanmakta sebat gösterin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitablarını, rasullerini ve ahiret gününü inkar ederse şüphesiz derin bir sapıklığa sapmıştır.” [Nisa: 136]
Allah Teala’ya imanın geçerli olabilmesi için de şu altı şarta eksiksiz olarak iman edilmesi gereklidir:
1. ALLAH’A İNANMAK. Sadece kuru kuru Allah’a inanıyorum demek değil bu.
Varlığına, birliğine, doğmadığına, doğurmadığına, oğlu, kızı, hanımı bulunmadığına, eşi dengi olmadığına, bütün kemal sıfatlarla muttasıf (nitelenmiş) olup bütün noksan sıfatlardan münezzeh (uzak) olduğuna inanmak demektir.
Allah-u Teala varlığı vacip olan, yokluğu düşünülemeyen ve varlığı zatından olup hiçbir kimseye muhtaç olmayandır. O hiçbir kimsenin zorlaması olmaksızın dilediğini yapan, mahlukatı yaratan ve her yaptığını bir hikmete dayalı olarak yerli yerinde yapandır.
2. MELEKLERE İNANMAK. Meleklere inanırken de Rabbimiz azze celle'nin ve Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellemin bildirdiği gibi inanmalıyız. Melekler, değişik şekillerde görülebilen, zor işlere Allah-u Teala’nın izniyle güçleri yeten, latif, nurani varlıklardır. Erkeklikten, dişilikten, yemek içmekten, abdest bozmaktan, doğmak ve doğurmaktan münezzehtir. Gece-gündüz hiç durmadan tespih ederler. Allah Teala’ya isyan etmezler, emrolunanı yaparlar. Bazısı Allah Teala'nın emriyle işleri yönetmektedir. Kimisi yer, kimisi gök ehlidir. Meleklere dişi isimleri takıp böylece resimlerini yapmak bozuk bir inançtır.
Meleklerin peygamberleri (büyükleri) 4 tanedir. Cebrail aleyhisselam peygamberlere vahiy getirmek, harp ve zelzele gibi afetleri yönetmekle; Mikail aleyhisselam rızıkları takip etmekle; İsrafil aleyhisselam amelleri kontrol ve kıyamet koparken sura üflemek ile; Azrail aleyhisselam ruhları almakla görevlidirler.
Melekler Allah Teala’dan izinsiz hiçbir şeyi kendiliklerinden yapmadıkları için herhangi bir nedenle onlar hakkında kötü konuşmak, onlara düşman olmak gerçekte Allah Teala’ya düşmanlık sayıldığından insanı dinden çıkarır. (Yahudiler’in Cebrail aleyhisselam düşmanlığı anlatılır. Bakara 97-98)
3. KİTAPLARA İNANMAK. Allah-u Teala 104 kitap indirmiştir; bunların 4’ü büyük kitap, 100’ü sahifelerden ibarettir.
Bu kitaplarda Allah Teala’nın emir ve yasakları, müjde ve tehditleri mevcut olup hepsi O’nun kelamıdır. Bu kitaplara karşı vazifemiz, onların Allah-u Teala’dan geldiğine inanıp, Kur’an-ı Kerim’in gelmesiyle diğerlerinin hükümlerinin neshedilmiş olduğunu bilmemizdir. Bugün okuyup amel etmekle emrolunduğumuz tek ilahi kitap Kur’andır ve Onun hükmü kıyamete kadar geçerlidir.
Kur’an’ın bütün ayetlerine inanmak gereklidir. Bir ayetini inkar, tümünü inkar sayılır. Faizin haram oluşu (Bakara 275), hırsızın kolunun kesilmesi gibi (Maide 38) cezalarla ilgili ayetleri inkar insanı kafir eder.
İslam dini ve Allah Teala’nın yolu anlamına gelen şeriati inkar kafirliktir. Şeriate uymak bütün ümmete en büyük emirdir. (Casiye 18)
4. PEYGAMBERLERE İNANMAK. Bakın peygamberlere iman nasıl oluyor:
Allah-u Teala tarafından kullarını müjdeleyici ve korkutucu, onlara din ve dünya işlerinde muhtaç oldukları bilgileri açıklayıcı olarak gönderilmiş kullar olduklarına inanmaktır.
Hepsine inanmak gereklidir; birini inkar hepsini inkar sayılır. Dolayısıyla Peygamberimiz aleyhisselamın buyurduğu kesinlikle bilinen sağlam senetli hadisleri inkar insanı kafir eder. Peygamberlerden 313’ü hem Resul (kendisine yeni bir kitap ve değişik hüküm vahyedilen kimse) hem Nebidir (Kendisinden evvelki peygamberin şeriatına uymakla emronulan kimse). Diğerleri sadece nebidir.
5. AHİRET GÜNÜNE İNANMAK. Öldükten sonra dirilip Allah Teala’nın huzurunda hesaba çekilerek, yaptığının karşılığını bulacağı ahiret alemine inanmak zaruridir.
6. KADERE, HAYIR VE ŞERRİN YARATILMAK BAKIMINDAN ALLAH-U TEALA’DAN OLDUĞUNA İNANMAK. Alemlerin yaratılmasından sonsuza kadar olup bitecek hiçbir şey rasgele olmayıp herşey O’nun kaderiyle, takdiriyle, ayarlamasıyla, düzenlemesiyle, iradesiyle ve kudretiyle meydana gelmektedir. Yaratılmak bakımından hayır da, şer de; iyi-kötü, sevap-günah da Allah Teala tarafındandır. Ancak O kulun yaptığı hayırdan razı olup, şerre rıza göstermez. Böyleyken de imtihan için kulun yapmak istediği kötülükleri yaratmaktadır. O kulunu günah işlemeye zorlamayıp şerleri kulunun istek ve gücünü kötüye kullanması neticesinde yarattığından hiçbir şekilde mesul değildir. Kullar ise yaptıklarından sorumludur.
Ya Erhamerrahimin! Bize Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin sevgisi gibi bir sevgi, imanı gibi bir iman, kulluğu gibi bir kulluk, ibadeti gibi bir ibadet nasip et ve öyle razı ve hoşnut ol ki bizden cennetinin sekiz kapısından Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem ile birlikte girelim. Amin sonsuz kere amin.
İtikad Risalesinden faydalanılmıştır.
“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”
Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.
EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR
5. AHİRET GÜNÜNE İNANMAK. Öldükten sonra dirilip Allah Teala’nın huzurunda hesaba çekilerek, yaptığının karşılığını bulacağı ahiret alemine inanmak zaruridir.
6. KADERE, HAYIR VE ŞERRİN YARATILMAK BAKIMINDAN ALLAH-U TEALA’DAN OLDUĞUNA İNANMAK. Alemlerin yaratılmasından sonsuza kadar olup bitecek hiçbir şey rasgele olmayıp herşey O’nun kaderiyle, takdiriyle, ayarlamasıyla, düzenlemesiyle, iradesiyle ve kudretiyle meydana gelmektedir. Yaratılmak bakımından hayır da, şer de; iyi-kötü, sevap-günah da Allah Teala tarafındandır. Ancak O kulun yaptığı hayırdan razı olup, şerre rıza göstermez. Böyleyken de imtihan için kulun yapmak istediği kötülükleri yaratmaktadır. O kulunu günah işlemeye zorlamayıp şerleri kulunun istek ve gücünü kötüye kullanması neticesinde yarattığından hiçbir şekilde mesul değildir. Kullar ise yaptıklarından sorumludur.
Ya Erhamerrahimin! Bize Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin sevgisi gibi bir sevgi, imanı gibi bir iman, kulluğu gibi bir kulluk, ibadeti gibi bir ibadet nasip et ve öyle razı ve hoşnut ol ki bizden cennetinin sekiz kapısından Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem ile birlikte girelim. Amin sonsuz kere amin.
İtikad Risalesinden faydalanılmıştır.
“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”
Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.
EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder