1 Mart 2013 Cuma

İLK DÖNÜM NOKTAM..annemin ölümü

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”
Bismillahirrahmanirrahim

Aslında küçüklüğüme döndüğümde gece yatmadan evvel Allah’a cc dua ettiğimi hatırlıyorum ;hatta 11 yaşımdayken din kitabından namaz bölümünü okuyup ben de namaz kılayım deyip kitabı yatağımın üstüne koyduğumu ,duaları da bir kağıda yazıp kıblenin neresi olduğunu bile bilmeden kağıtları okuyabilmek için kafamı çevirerek aylarca namaz kıldığımı hatırlıyorum.Sonra özel bir okulu kazandım .Hazırlık ,Orta ve Liseyi o okulda bitirdim.Ara ara Allah’a cc yönelişlerim oluyordu kısa aralıklarla namaz da kılıyordum . Ama çevremde islamiyeti yaşayan kimse olmadığı için bir ilerleme kaydedemiyordum sonra üniversite sonra çalışma hayatı . İslamiyetten habersiz geçirilen yıllar sonra evlilik, çocuk veeee bir gün annemin ölümcül bir hastalığa yakalandığını öğrenmem hayatımda ilk dönüm noktam oldu.Tek tük çevremizde birileri ölüyordu ya yaşlıydılar ya uzak bir yakınımız. İlk defa ÖLÜM ü farkettim. Annem ölecekti ve ölümün nasıl birşey olduğunu bilmiyordum. Çok zor bir süreç başladı hayatımızda.Ve ben ölüm ve ötesini öğrenmeliydim.İslamiyeti öğrenme sürecim başlamıştı.Önce kabir hayatı,cennet cehennem ve müsibetler karşısında bir müslümanın tavırları üzerine kitaplar okumaya başladım. Sonra annemi kaybettik . Ama Rabbimin beni Kendine yönlendirmesinde annemi vesile kılması da O’nun yüce ihsanı ve lütfudur. Şer görünen bir olayın hayra dönüşümünün bir örneğidir bu. Ecel geldiğinde buna kimse birşey yapamaz ama bu bir başkasının hele de bu evladıysa onun Rabbine yönelmesine vesile olmuşsa herhalde bundan daha büyük bir hayır olamaz bir anne için.Allah cc mekanını cennet eylesin.Amin.

Sonra örtünme var mı diye merak ettim;meal okumaya başladım sonra kafamda başka sorular oluştu ne okumalıyım derken tefsir diye birşey varmış onu okuyayım dedim ve annemin hastalığını öğrenmem ve onu kaybetmemden bugüne kadar 11 yıl geçti ve ben her tür kitabı okuyan ben 11 yıldır sadece İslami kitaplar okuyorum.Kimseden etkilenmemek için kendim seçtim okuyacağım kitapları .Tabii çok yanlış kitaplar da okumuş olduğumu bilgi sahibi olmaya başlayınca anladım.Ama şu faydasını da gördüm ;birilerine sorsaydım beni kendi bildiği doğruya yönlendirecek kitaplar tavsiye edecekti muhtemelen ve ben ona inanacaktım.Ama ben önyargısız hiçbirşey bilmeden hepsini okuyup arasından bize Peygamberimiz’in nakliyle gelen İslamiyeti öğrenmeye başladım inşallah Allah’ın izniyle.

İşte bu blogda herkesin okumaya bu kadar zamanı olmayabilir düşüncesiyle bu 11 yıl içinde okuduğum tüm kitaplardan çıkardığım beni etkileyen sayfalar dolusu bilgiyi paylaşmak istiyorum inşallah.

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”


Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.


EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR

1 yorum:

mehmet öztürk dedi ki...

Allah senden razı olsun kardeşim.böyle bir blog hazırladığın için ve doğru bilgiler ehli sünnet itikatına ters olmayan bilgiler verdiğin için.Allah annenin mekanını cennet etsin.Allah seni ve sevdiklerini ahirette peygamber efendimize s.a.v komşu eylesin.Allah her iki cihanda yolunu açık etsin.amin.Allaha emanet ol.