6. BÖLÜM HAYIZ
27. İfâda Tavafından Sonra Kadının Hayız Olması
328-Rivayete göre, Hz. Âişe radıyallahu anha Allah Resûlü'ne Sallallahü Aleyhi ve Sellem Safiye bintü Huyey radıyallahu anha hayız oldu' demiştir. Bunun üzerine Hz. Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem
Belki de bizim yola çıkmamıza mani olacak. Peki, sizinle birlikte tavaf etmedi mi?' diye karşılık vermiş. Etrafındakiler 'Evet' deyince (Safiye'ye) [Hadisin bu kısmı Allah Resûlü'nün Hz. Âişe'den Safiye'ye gidip 'Yola koyul' demesini istemesi şeklinde de anlaşılabilir. Ayrıntı için bk.Kirmani,III,203.(H.Aldemir) ]Yola koyul' buyurmuştur.
329- İbn Abbâs'tan şöyle nakledilmiştir: "Hayız olan kadının (tavaf etmeden Mekke'den) çıkmasına ruhsat verildi.[Hadisin diğer kısımları (etrafı) 1755,1760 nolu hadislerde geçmektedir.]
330- (Tâvus'tan şöyie nakledilmiştir:) [bk.Kirmani,III,204.(H.Aldemir)] İbn Ömer ilk önceleri hayızlı kadınların (veda tavafı yapmadan Mekke'den) çıkmaması gerektiğini söylerdi. Sonra şöyle söylediğini işittim: "Mekke'den ayrılabilirler. Çünkü Hz Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem onlara ruhsat vermiştir.[Hadisin diğer kısımları (etrafı) 1761 nolu hadislerde geçmektedir.]
Açıklama
(İfada Tavafından Sonra Kadının Hayız Olması) Bu bâb, hayız olan kadının veda tavafını yapıp yapamayacağına dairdir.
(Safiye) Hz. Peygamber'in hanımlarından biridir.
(evet deyince) Hz. Peygamber'in Sallallahü Aleyhi ve Sellem eşlerinin yanında bulunan kendilerine nikah düşmeyen kimseler evet demiştir. Ayrıca bu hadis hayızlı kadının Ka'be'yi tavaf edemeyeceğini göstermektedir.
Sallallahu ve sellem ve ala seyyidina Muhammed ve ala alihi ve sahbihi ecmain. Ve’l hamdüli’llahi rabbi’l âlemin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder