17 Temmuz 2018 Salı

Mü'minler niçin toplu helak olmuyor?


Öteden beri İlâhî bir kanun olarak Cenâb-ı Hâk, âsî ve tağî kavimlere — âhirette cezâ vermesi muhâkkak ve mukadder olmakla beraber— terbiye ve te’dib için çok defa dünyada da ceza vermiştir.

Ümmet-i Muhammed’e sallallahu aleyhi ve sellem gelince, hakikaten ister ümmet-i davet (müslüman olmayanlar), isterse ümmet-i icâbet (müslümanlar) olsun, bugün bazıları pek çok günahı birden işlemektedir.

Ancak, O’nun ümmetinden olma özelliği, bu ümmete paratoner olmuştur. 

Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem ümmetinin helâk olmaması için Allah'a çok yalvardı. Bu yalvarmalarının en önemlisi de Veda Haccı'nda, Arafat ve Müzdelife'de oldu. Buralarda Allah'ın ilham ettiği ölçüde pek çok şey diledi Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem. Hatta, kul haklarının affı için dahi yalvardı.

Bunu şu hadisi şerifte görüyoruz:

"Ben, Rabbimden, benim ümmetimi helâk etmemesini istedim. Rabbim benim bu duamı kabul buyurdu. Dedi ki: 'Onların helâki kendi aralarında olacaktır. Günah işledikleri zaman ben onları birbirine düşürecek ve vurduracağım.' Ben bunun da kalkmasını diledim; ama Rabbim bunu kaldırmadı."(bk. Müslim, Fiten, 20)
Ahmed b. Hanbel’in (241/855) rivayet ettiği bir hadiste de Resul-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor: “Rabbimden üç şey istedim, ikisini bana verdi, birini vermedi. Bizden önceki kavimleri helâk ettiği gibi bizi de helâk etmemesini istedim, bunu bana verdi. Bize kendimizden başka bir düşman vermemesini istedim, bunu da bana verdi. Bizi birbirimize düşürmemesini istedim, bunu bana vermedi.”Ahmed b. Hanbel, Müsned, V, 109; İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’âni'l-‘Azîm, II, 142.

Fakat görüyoruz ki mü'minlern iradeleri ile halledecekleri bu mesele (Günah işledikleri zaman ben onları birbirine düşürecek ve vurduracağım.)kaldırılmamıştı... Başka kavimler günah işledikçe afetler onları kırıp geçirecek; ama Ümmet-i Muhammed günah işledikçe birbirine düşecek, ittifakları bozulacak, ihtilaflarla hırpalanacaklar.

 İşte, Resul-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem bunun kalkmasını Rabbinden çok diledi; ancak, Cenab-ı Hak -hikmetini kendi bilir- bunu kaldırmadı. İşin doğrusunu Allah bilir.

Hiç yorum yok: