26 Nisan 2013 Cuma

SEMAVİ DİNLERDE İMAN (2)


“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim

Bismillahirrahmanirrahim

Bir önceki yazımda birkaçını aldığım âyetlerden de anlaşıldığı gibi, Yahudilik ve Hıristiyanlık bozulmuş, batıl bir dindir. Hazret-i İsa ile ilgili âyetlerden ikisi de şöyle:
(Ey Meryem oğlu İsa, seni mukaddes ruh ile desteklemiştim, böylece beşikte iken, yetişkin olunca da insanlarla konuşmuştun. Sana kitabı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil'i öğretmiştim. Çamurdan yaptığın şekle üfleyince benim iznimle kuş oluyor, anadan doğma körü ve alacalıyı benim iznimle iyileştiriyor, ölüleri benim iznimle diriltiyordun. İsrailoğullarının seni öldürmesinden ben kurtardım.) [Maide 110]

(İsa dedi ki: "Allah, benim de, sizin de Rabbinizdir. Ona ibadet edin, işte doğru yol budur.") [Zuhruf 63, 64]

Hazret-i İsa’ya ilah demekle, O yüceltilmiş olmaz. Allah’ın oğlu demek de Allah’a hakaret olur. Hazret-i İsa böyle sözler söylememiştir. Kur'an-ı kerimde buyuruluyor ki:
(Allah, "Ey İsa, insanlara "Beni ve anamı Allah’tan başka iki ilah bilin" diye sen mi söyledin?" diye sorunca, o da, "Hâşâ, seni tenzih ederim. Bu söz bana yakışmaz" demiştir.) [Maide 116]

(Kâfirler, Allah’ın emirleri ile Peygamberlerin emirlerini birbirinden ayırmak istiyor. [Yahudiler] bir kısmına [Musa ve daha önceki peygamberlere] inanırız. Bir kısmına [İsa’ya,Muhammed’e]inanmayız. [Hıristiyanlar ise -hâşâ- İsa Allah’ın oğlu diyor.] Bu inanışları ve dinleri kıymetsizdir. Hepsi kâfirdir, hepsine çok acı azaplar hazırladık. Bütün peygamberlere iman edip, hiçbirini diğerinden ayırmayan [Müslümanlar] ise, Allah’ın mükâfatına kavuşacaktır.) [Nisa 150–152]

(Allah, inkârları yüzünden Yahudilere lanet etmiştir.) [Nisa 46]

(İbrahim, ne Yahudi, ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan doğru bir Müslüman idi; müşriklerden de değildi.) [Al-i İmran 67]

Hazret-i İbrahim, Hazret-i Musa, Hazret-i İsa da, her peygamber gibi Müslüman idi.
Hazret-i Musa’ya ve Hazret-i İsa’ya o zamanda inanan kimseler de Müslüman idi. Şimdiki Yahudi ve Hıristiyanlar, Muhammed aleyhisselama inanıp Müslüman olmadıkça Cehennemliktir. Çünkü Allahü teâlâ, (Ancak Resulüme uyan kurtulur) buyuruyor.


 Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allah’a ve Resulüne itaat edin!) [Enfal 20]

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Ey iman edenler, sizi hayat verecek şeylere [dinin emrine, Cennete, ebedi hayat verecek itikada, amellere] davet edince, Allah’a ve Resulüne icabet edin!) [Enfal 24]

Müslüman olmayanın hâli Kur'an-ı kerimde mealen buyuruldu ki:
(De ki, eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!) [Al-i İmran 31]


Bu âyet-i kerime inince, münafıklar, şimdiki müsteşrikler(oryantalist) gibi, "Muhammed kendine tapılmasını istiyor" dediler. Aşağıdaki âyet-i kerime bunun üzerine indi.
(De ki, "Allah’a ve Resulüne itaat edin! Eğer [Resule uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] elbette Allah da kâfirleri sevmez.) [Al-i İmran 32]

Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
(Cennete sadece Müslüman olan girer.) [Buhari, Müslim]

(Ben bir kulum. Hıristiyanların İsa aleyhisselamı [ilah ve ilahın oğlu diye] övdükleri gibi, beni övmeyin!) [Şir’a]

Görüldüğü gibi Cennete yalnız Müslümanların gireceğini Allah ve Resulü söylüyor. Hazret-i Musa’ya ve Hazret-i İsa’ya as kendi zamanlarında inanan kimseler de Cennete gireceklerdir. Bu peygamberler de hak peygamberdi. Onlara inananlar da mümindi. Elbette onlar da Cennete gidecektir. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
([Senden önce peygamberlere] iman edenler, Yahudi, Hıristiyan ve sabiinlerden Allah’a ve ahirete inanıp salih amel işleyenler için elbette Rablerinin katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur, üzülmeyecekler de.) [Bakara 62]

Allâh-u Te’ala bu ayet-i kerimeyi indirince (62.ayet) Rasûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) Selmân (Radıyallahu Anh)ı çağırarak ; “Bu âyet senin arkadaşların hakkında indi.Kim beni duymadan (ve bana kavuşmadan) önce İsâ (Aleyhisselam)ın da dini olan İslâm üzere ölürse,o hayır üzeredir (cennete girecektir).Ama her kim bugün beni duyduğu (ve bana kavuştuğu) halde bana inanmazsa,muhakkak ki o helak olmuştur”

(Onlar [Müslümanlar], sana indirilene [Kur’an-ı kerime], senden önceki indirilen [diğer semavi] kitaplara kesin olarak iman ederler.) [Bakara 4]

(Allah’ın dininden başka bir din mi istiyorlar?)
[Âl-i İmran 83]

Ebedî saadete kavuşmak için, eskiden, zamanındaki peygamberlere uymak gerektiği gibi, bugün de İslamiyet’e inanmak ve uymak şarttır.
” Onlar : ‘ Cennete ancak Yahudi veya Hıristiyan olan girebilir ‘ dediler.De ki : ‘ Eğer doğru sözlü kimseler olduysanız delilinizi getirin’ Hayır! Her kim kendisini Allâh’a teslim ederek Müslüman olursa kendisi de iyilik sâhibi bir kimse ise ancak onun için Rabbi katında mükâfatı vardır,onlara hiçbir korku yoktur ve ancak onlar mahzun olmazlar.” ( Bakara Sûresi : 111-112 )

” Benim ümmetimden yahut Yahudilerden veya Hıristiyanlardan her kim beni duyar da sonra bana inanmazsa cehenneme girer “ buyuruyor Rasûllallah sav .( Ahmed ibni Hanbel )

Başka bir âyet-i kerîmede : ” Herkim Allâh’ı,meleklerini,kitaplarını,peygamberlerini ve o son günü inkâr ederse,muhakkak ki o , (dönüşü düşünülemeyecek şekilde ) pek uzak bir sapmayla (hak yoldan ) sapmıştır “ ( Nisa Sûresi : 136′dan )

Son olarak bir hadis-i şerifle konuyu tamamlayalım inşallah:

Rasûlüllâh (sav)e hizmet eden bir Yahudi çocuğu vardı,bir ara çocuk hastalandı,Rasûlüllâh (sav) onu ziyarete gelip başının yanında oturdu ve ona : “İslam’ı kabul et” buyurdu.Bunun üzerine çocuk yanında duran babasına baktı,babası ona : “Ebu’l-Kâsım (sav)e itaat et” deyince çocuk müslüman oldu.Rasûlüllâh (sav) o çocuğun yanından " Onu ateşten kurtaran Allâh’a hamd olsun ” buyurarak ayrıldı(Buhâri,Cenâiz:77no:1290,1/1455,Merdâ:11,no:5333,5/2142 )

Peygamberimize ‘hizmet eden’ o çocuk,müslüman olmadan cennete girebilecek olsaydı,Peygamberimiz sas ona İslam'a girmesini tebliğ eder miydi ?

Bu yazıyı yazmayı çok önemli buldum.Çünkü çoğu insanın ,buna müslümanlar da dahil olmak üzere bu durumu kabul etmek istemediklerini biliyorum.Bunun Allah’ın kitabında bize ne söylediğini bilmememizden kaynaklandığını öğrendiğim için burada bu konuyu ayetlerle ve hadislerle paylaşmayı gerekli buldum.

Burada önemli olan ne biliyor musunuz? Maksat bir şeyleri empoze etmek,başkalarını kınamak veya küçümsemek değil elbet.Maksat hepimizin gerçeği bulması ,doğru olana iman etmek,Rabbimizin istediği yolda buluşmamız.Biz kendimizi sanırım Allah'tan cc daha merhametli görüyoruz (HAŞA!) Hepimiz Allah’a cc inanıyoruz ama O’na inanmak kuru bir lafla olamaz ;O'na inanmak O’nun gönderdiği herşeye inanmakla olur.

Kıyamete kadar gönderilmiş Son Kitap ve Son Peygamber bize ,Hz.Adem’den itibaren tüm peygamberlere  ve tüm ilahi kitaplara inanmamızı emrediyor.Eğer biz bir kısmına inanıp bir kısmına inanmazsak (Yahudilerin ve Hıristiyanların yaptığı gibi) nasıl Allah’ımıza cc inanmış oluruz DEĞİL Mİ?


Dinimiz İslam'dan faydalanılmıştır.



"Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim"

 Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.


EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR

Hiç yorum yok: