9 Nisan 2013 Salı

KÜÇÜK NOTLARIM (2) Allah'a sığınmak ve razı olmak


“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”

Bismillahirrahmanirrahim

* Biriyle aranıza huzursuzluk girerse , “ben Rabbim’e sığınırım” de. O zaman sıkıntı kendiğinden düzelir. Aramızın iyi olması ,kötü olması da bizden değilmiş.Sen düzeltemediğin işi Allah’a havale et.O’na sığın O düzeltir.

*Hak’tan razı olun.Kendi halinden şikayet eden Hak’tan şikayetçi olur.Hamd edin.Şükredin.Şükredin ki iyilik artsın.

* Her neye aklınız takılırsa o sizin imtihanınızdır.Ondan kurtulmadıkça yol alamazsınız.Kafana takılan kuruntuları Rabbine havale et de rahatla.

* Tek güveneceğin Allah’tır cc. Hatalar sende kendine olan güvenini bitiriyor.(ne zaman dersen ki) “Ya Rabbi! Ben bunu kendi başıma başaramıyacağım,hata yapmaktan kurtulamıyorum.” Bak hata işe yaradı,Rabbine sığındın.Yoksa kendine güvenecektin.

* Hatalar kişilerindir,dinin değil.

* Kaderinizi sevmek,Allah’tan cc razı olmaktır. “Ey Sevgili,bana böyle yaşamayı uygun gördüysen,bana bu kaderi takdir ettiysen,ben de razıyım.Çünkü Seni çok seviyorum.

*Mal,can ve herşeyi ile Allah’a teslim,hatta acı,tatlı hiçbir şeye itirazın caiz olmayacağını itiraf ile Allah’ın dilediğini yapmasına ,kaza ve kadere razı olduğuna inanan kişi pek büyük bir makama ermiştir.Buna Allah’ın cc emrine razı olmuş nefis denir.

*Allah’a sığındığının farkında olanların üzerinden imtihan kalkar.

* En üstün gaye mal değil,Allah cc rızasıdır.Yaptıklarını Allah cc için yap,istediklerini Allah cc için iste.

* Hak yolcusu yaptıklarını sevap için değil,Allah’ın cc rızasını elde etmek için yapmalıdır.Yaptığı her işi alışkanlık olarak değil ,ibadet olarak yapmalıdır.


“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”

Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.


EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR



Hiç yorum yok: