- Bu hadis sahih midir?
- Peygamber Efendimiz, ölüm döşeğinde olan Hz. Hatice annemizin yanına gelir ve:
-Biliyor musun Ya Hatice dünyadaki zevcelerim dışında ahirette dört tane daha zevcem olacak der. Bunun üzerine Onu bu zamana kadar hiç kıskanmayan Hz Hatice annemiz kıskanır ve üzülerek:
- Yaa gerçekten mi Efendim, diyerek gözyaşlarını tutamaz. Onun kıskandığını anlayan Efendimiz (sav) tebessüm ederek dışarı çıkar. Yanlarında olup onların bu haline şahit olan Hz. Fatıma annemiz Efendimizin arkasından koşarak seslenir:
- Babacığım neden annemi son anlarında böyle üzdünüz ki... diye sorar. Efendimiz de:
- "Kızım niyetim anneni üzmek değil, annenin amel defterine baktım az önce. Bir amel hariç bütün amellerden sevabını almış. Eksik olan ameli ise eşini kıskanmak. Çünkü beni bu zamana kadar hiç kıskanmamış. Ben de bu sevaptan da mahrum kalmasın diye onu kıskandırdım biraz üzüldü ama çok şükür ki o ameli de tamamlayıp sevabını aldı." der ...
- Peygamber Efendimiz “Allah erkeklere cihadı yarattığı (emrettiği) gibi kadınlara da kıskançlığı yaratmıştır. (yani kıskanç olmalarına hükmederek) fıtratlarına bu duyguyu koymuştur. Kadınlardan kim buna sabrederse şehit sevabı kazanır.”
- Bu hadisin kaynağı nedir? Sahih midir?
- Sorudaki Hz. Hatice validemizle ilgili bilgileri kaynaklarda bulamadık. Pek isabetli görünmemektedir.
- Bir rivayete göre, İbn Mesud şöyle demiştir:
“Allah kadınlara kıskançlığı, erkeklere de cihadı yazmıştır (fıtratlarının gereği olarak farz kılmıştır). Bu sebeple, herhangi bir kadın iman şuuru ve sevabını (Allah’tan) bekleyerek sabır gösterirse (kıskançlığını dışa vurmazsa), bir şehit sevabı kazanır.” (bk. el-Camiu’s-Sağir, h.no: 3549)
- Münavi, senedinde bulunan bazı ravilerin zayıf kabul edildiğini bildirmiştir. (bk. Feyzu’l-Kadir, h.no: 1767)
- Heysemi de bu rivayetin senedinde zayıf bir ravi olduğunu belirtmiştir. (bk. Mecmau’z-zevaid, 7690)
Bu iki kaynak da rivayeti açıkça Peygamber (asm) Efendimizin sözü olarak aktarmışlardır.
Allah’ın sevdiği ve sevmediği kıskançlık şekli vardır:
Allah’ın sevdiği kıskançlık ortada ciddi bir şüpheye yol açan şüpheli konumla ilgilidir. Sevmediği kıskançlık ise, hiçbir şüphenin söz konusu olmadığı bir ortamda lüzumsuz yere yapılan kıskançlıktır. (bk. Taberani, el-Kebir, 1772)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder