14 Eylül 2021 Salı

Müslümanların Rehberi


Cenâb-ı Hak buyuruyor:
Bismillahirrahmânirrahîm

“Rahmân (çok merhametli olan Allah), Kur’ân-ı öğretti. İnsanı yarattı ve ona açıklamayı öğretti.” (Rahmân, 1-4)

Rasûlullah (sav) Efendimiz buyurdular:

“Gönderilen her peygambere, insanların îmâna gelmesine vesile olacak bir mûcize muhakkak verilmiştir. Bana verilen mûcize de Allah’ın gönderdiği Kur’ân-ı Kerîm’dir. Bu sebeple kıyâmet günü ümmetimin diğerlerinden daha çok olmasını ümîd ediyorum.” (Buhârî, İ’tisam, I)

Ebû Zer (ra) diyor ki:

“- Yâ Rasûlallah! Bana nasihat ediniz!” dedim.

“-Sana takvâyı tavsiye ederim, zira takvâ her işin başıdır.” buyurdu.

Ben tekrar:

“-Yâ Rasûlallah! Bana biraz daha nasihat ediniz!” dedim.

Efendimiz (sav):

“-Kur’ân okumaya ve Allâh’ı zikretmeye bak, çünkü Kur’ân yeryüzünde senin için bir nûr, gökyüzünde de bir azıktır.” buyurdu. (İbn-i Hibbân, Sahîh, II, 78)

Hiç yorum yok: