3 Eylül 2014 Çarşamba

364.KUL RABBİNİ BİLEREK İSTİĞFAR ETTİĞİ SÜRECE NE YAPARSA YAPSIN MUTLAKA AFFEDİLİR

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim"
Bismillahirrahmanirrahim

Ebu Hureyre (R.A.) dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Rasullülah(Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur :

” Bir kul bir günah işledi, sonra : ‘ Rabbim! Günah işledim, Sen beni bağışla’ dedi. O zaman Rabbi: "Demek kulum kendisinin, günahları bağışlayabilen ve (dilediğinde) onun mukabilinde ceza verebilen bir Rabbi olduğunu bildi öyle mi?! Bende kulumu affettim" buyurdu.

Sonra o kişi Allah’ın dilediği bir süre (günah işlemeden) durdu, sonra tekrar bir günah işledi, bunun üzerine : ’ Rabbim! Günah işledim, Sen beni bağışla’ dedi. O zaman Rabbi: "Demek kulum kendisinin, günahları bağışlayabilen ve (dilediğinde) onun mukabilinde ceza verebilen bir Rabbi olduğunu bildi öyle mi?! Bende kulumu affettim" buyurdu.

Sonra o kişi Allah’ın dilediği bir süre (günah işlemeden) durdu, sonra yine bir günah işledi, bunun üzerine : ’ Rabbim! Günah işledim, Sen beni bağışla’ dedi. O zaman Rabbi: "Demek kulum kendisinin, günahları bağışlayabilen ve (dilediğinde) onun mukabilinde ceza verebilen bir Rabbi olduğunu bildi öyle mi?! Bende kulumu üç seferinde de affettim. Artık (böyle bildikten sonra) dilediğini yapsın.(İstiğfar ettiği sürece Bende onu bağışlayacağım" buyurdu.(Buhari, Tevhid:35, no:7068, Müslim, Tevbe:5, no:2758, Süyuti, ed-Dürrü’l-mensur:4/32)

“Buhari” şerhlerinden Ayni (Rahimehullah)a ait ” Umdetü’lKari”de İmam-ı Nevevi (Rahimehullah)dan nakledildiğine göre; bu hadis-i şerifin delaleti vechile;

 Bir insan yüz kere hatta bin kere günah işleyip sonra tevbe etse, her seferinde tevbesi kabul olur. Yahut tümüne bir tevbe yapsa yine tevbesi sahih olur.

Enes ibni Malik (Radıyallahu Anh): ” Rasullüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)i şöyle buyururken işittim demiştir.

“Allah-u Te’ala şöyle buyurdu: " Ey Ademoğlu Sen Bana dua ettiğin ve Benden ümitlendiğin sürece, sende olan (bütün günahlar)a rağmen hiçbir şeye aldırış etmeden seni bağışlarım."

Ey Ademoğlu! Günahların göğün bulutlarına ulaşsa da sonra Benden af istersen, hiçbir şeye bakmam seni mağfiret ederim.
Ey Ademoğlu! Sen Bana yeryüzü dolusu hatalarla gelsen, fakat Bana hiçbir şeyi ortak koşmayarak Bana kavuşsan, elbette Ben de sana yer dolusu mağfiretle gelirim” (Tirmizi, De’avat:99, no:3540)

Ebu Zerr (Radıyallahu Anh)dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Rasulüllah(Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:

 Allah-u Te’ala şöyle buyuruyor : "Ey kullarım! Hepiniz dalalettesiniz, ancak Benim hidayet ettiklerim müstesna. O halde Benden hidayet isteyin ki sizi hidayet edeyim. Hepiniz fakirsiniz, ancak Benim zengin ettiklerim müstesna. O halde Benden isteyin ki rızık vereyim."

"Hepiniz günahkarsınız, ancak Benim afiyet (günahlardan ve hatalardan kurtuluş) verdiklerim müstesna."
"Artık her kim Benim mağfirete gücüm yettiğini bilir de Benden bağışlanma talep ederse, hiçbir şeye aldırmadan onu affederim.”
(Tirmizi, Sıfetü’l-Kıyame:48, no:2495, Beğavi, Me’alimü’t-Tenzil, 1/532)

Abdullah ibni Mes’ud (Radıyallahu Anh)dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Rasullüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur :

“Kim bir günah işlerken Allah-u Te’ala’nın kendisini gördüğünü bilir(de O’ndan haya eder)se, istiğfar etmesede ( o günah) kendisi için bağışlanır.” (Taberani, el-Mu’cemu’l-evsat, Heysemi, Mecma’u’z-zevaid:10/211, Ğazali, ed-De’avatü’l-müsteceba, sh:66)

Risale-i Ahmediye 40 İstiğfar Risalesi
A.Ünlü

"Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim"

Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.

EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR

Hiç yorum yok: