1 Ağustos 2013 Perşembe

111.RABBİMİZİN cc 4.NASİHATI

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”
Bismillahirrahmanirrahim

Allâh-u Te'âlâ buyuruyor ki:

"Ey Ademoğlu! Her kim dünyaya ait bir şeyden dolayı üzgün olursa, Allâh-u Te'âlâ'dan ancak uzaklığı artar. Dünyada ancak derdi, âhirette de meşakkati artar.

Allâh-u Te'âlâ onun kalbine bir sıkıntı yapıştırır ki o belâ ebediyyen ondan kesilmez. Ona bir meşguliyet takar ki ebediyyen ondan feraha çıkamaz.
Ona öyle bir fakirlik verir ki ebediyyen zenginliğe ulaşamaz. Öyle emeller (ve kuruntular) musallat eder ki onlar onu ebediyyen meşgul ederler.

Ey Ademoğlu! Sen farketmediğin halde ömrün bakımından hergün noksanlaşıyorsun.
Sen hamdetmediğin halde Ben sana hergün rızkını getiriyorum, ama sen ne aza kanaat ediyorsun, ne de çokla doyuyorsun.

Ey Âdemoğlu! Hergün mutlaka senin rızkın Benim katımdan sana geliyor. Her gece de mutlaka melekler Bana senin katından kötü bir amel getiriyor.
Benim rızkımı yiyorsun, yine de Bana isyan ediyorsun. Sen Bana dua ediyorsun, Ben sana icabet ediyorum.
Benim hayrım sana doğru iniyor, senin şerrin de Bana ulaşıyor. Ben senin için ne güzel Mevlâyım, sense benim için ne kötü kulsun.

Benim sana verdiğimi hırsız gibi gizlice alıp götürüyorsun, Ben seni rüsvay edecek kötülüklerini birbiri ardınca örtmeye devam ediyorum.
Ben senden utanıyorum, sense Benden utanmıyorsun. Beni unutuyorsun, başkasını zikrediyorsun.

İnsanlardan korkuyorsun, Benden emin oluyorsun. Onların buğzundan korkuyorsun, Benim gazabımdan ise emin oluyorsun." (Ğazâlî, Mecmu 'atii 'r-rasâü, 7/88)


Rabbimizin 104 Kitaptaki Öğütleri (Meva'ız-i Kudsiyye)

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”

Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.

EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR

Hiç yorum yok: