17 Mayıs 2013 Cuma

"NAFİLE NAMAZLARI NASIL KILARIM?" DİYORSANIZ

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim"
Bismillahirrahmanirrahim

Bir okur kaza ve nafile namazların nasıl kılacağını bilemediğini bunun için yardım istediğini belirtmiş.Aslında 2 rekat sabah namazının sünnetini ve 4 rekat yatsı veya ikindinin sünnetini kılmayı biliyorsanız bütün nafile namazları kılabilirsiniz.Gece kılınan nafile namazlar (ebvabin,teheccüd vs )2 rekatta bir selam vererek 8 rekata kadar; gündüz kılınan (işrak,kuşluk vs) 4 rekatta bir selam verilerek 8 rekata kadar kılınabilir.(12 rekata kadar kılınabilir diyen alimler de vardır.)

Aşağıda teheccüd namazını resimli olarak anlatan bir link paylaşıyorum bunu diğer nafile namazlarına da uygulayabilirsiniz. (tabiki kılacağınız nafilenin niyetini belirterek."Niyet ettim Allah rızası için kuşluk/teheccüd/nafile/hacet namazı kılmaya" gibi).İnşallah bugünkü ve bugünden sonraki nafile namazlarınızı kılmanıza yardımcı olur.


http://www.islamveihsan.com/teheccud-namazi-nasil-kilinir.html

"Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim"


Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.

EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah Razı Olsun... Çok Teşekkür ederim. Niyet Ettim Allah Rızası için Nafile Namazını kılmaya dedikten sonra ALLAHUEKBER deyip ellerimizle Selam vererek namaza başlamak ve 2 rekat kılmak yeterli demek. Teheccüd içinde Nafile yerine Teheccüd diyeceğiz. Allah Razı Olsun Sizlerde. birçok site bunu bir anlatmış eğmiş bükmüş anlayamadım. Sayenizden namazları kılmama da vesile oldunuz... Allahım sizin gibi yardımseverleri arttırsın inşaALLAH...

Unknown dedi ki...

Cok tskrler Allah razi olsun bilmediklerim i ogrendim 8 rekat nafile namazi kilmayu bilmiyodum sayenizde ogrendim cok tskr ederim