8 Haziran 2023 Perşembe

(kısa notlar 8) Allah’ın kuluna muhabbeti


Allah’ın sözlerini anlamaya çalışıyoruz. Buna dair mesai harcayabilmemiz, buna fırsat bulabilmemiz, sağlıkla bu imkana kavuşabilmemiz, yeryüzündeki tüm sayılı nimetlerden daha büyüktür. Bundan ötürü şükretmemiz icab eder. “Ya Rabbi bana fırsat verdin, o farkındalığı verdin, verdiğin sağlıkla güç yetirebildim, ayetlerini anlamaya çalıştım. Sen bana ne kadar nimette bulunuyorsun. Belli ki sen beni seviyorsun” dediğin anda duygulanıp, Allah’ın kuluna muhabbetinin işte böyle gerçekleştiğini fark etmek !!!

Cenab-ı Allah kulunu severse ne yapar? Çoğu insan zannediyor ki onu mülke, makama, kariyere gark eder. Halbuki Resulullah Sallallahu Aleyhi Ve Sellem buyuruyor ki:

 Allah bir kimseyi sevdiyse, ona hayır dilediyse, ona dinde kavrayış nasip eder. Daha fazla öğrenmesini, kavramasını, bildikleriyle amel etmesini nasip eder. Bunu fark edip de “Ya Rabbi yoksa sen beni acaba seviyor musun?” diye heyecanlanmak muhabbet adımlarının başlangıcıdır. Resmin görünmeye başlamasıdır. Hayatın zevkine ermek demektir.

İlim öğrenmek, tefekkür etmek, ayetlere dikkat kesilmek, Yüce Yaradanın kudretini anlamaya çalışmak kişiyi Allah’ın rahmetine yakınlaştırırken, kulluğunu ona hatırlatıp, yeryüzünde sakin, huzurlu, saygılı yürümesine yol açar. Yaşayabileceğin en büyük özgürlük, en hürmetli saygın hal işte budur. Yani kulluğun faziletini yaşamak.

Prof.Dr.Halis AYDEMİR'in derslerinden kısa notlar 8

https://www.youtube.com/channel/UCmtC7LTnXDfKG8RVnRnOy7Q

https://akledenkalpler.blogspot.com/?m=1

Hiç yorum yok: