28 Kasım 2020 Cumartesi

İhtiyârî Sevgi


Cenâb-ı Hak buyuruyor:

Bismillâhirrahmânirrahîm

“De ki: Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabanız kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz ticaret, hoşlandığınız meskenler size Allah'tan, Resûlünden ve Allah yolunda cihad etmekten daha sevgili ise, artık Allah emrini getirinceye kadar bekleyin. Allah fâsıklar topluluğunu hidayete erdirmez.” (Tevbe, 24)

Rasûlullah (sav) Efendimiz buyurdular:

“Sizden hiçbiriniz, ben kendisine malından, çocuğundan ve bütün insanlardan daha sevimli olmadıkça iman etmiş olmaz.” (Buhârî, İman, 8; Müslim, İman, 70)

Bişr b. el-Hâris (ra)’den rivayet edildiğine göre o şöyle demiştir:

“-Rüyâda Peygamber (sav)’i gördüm. Bana:

“- Yâ Bişr, bilir misin Allah Teâlâ seni niçin akranlarından üstün kıldı?” diye sordu. Ben:

“-Hayır yâ Rasûlallah.” dedim. O:

“-Sünnetime tâbi olman, sâlihlere hizmet etmen, din kardeşlerine nasihatta bulunman, ashabımı ve ehl-i beytimi sevmen sayesinde. Seni iyilerin (ebrâr) makamına ulaştıran işte bunlardır.” buyurdu.

Ben derim ki: Halis muhabbet, büyük bir kapıdır. Ancak kalb-i selîm sahibi kimselere açılır. Hâlis muhabbetin tesiri çok büyüktür. (İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l Beyân 7. Cilt, Erkam Yay.)
https://www.2g1d.com/

Hiç yorum yok: