22 Şubat 2021 Pazartesi

KÜÇÜK NOTLARIM (45): Zikir


Gazali rahmetullah, insan gerçek saadete ilahi ahlakla ahlaklanmakla ulaşır demiştir. 

Bunun yolunun da Allah'ın yüce isimlerinin anlamlarını gerçek manada kavrayabilmekten geçtiğini söyler. Ona göre kişilik dönüşümünün temeli Allahın isimleridir. yani kendi kişilik gelişiminizin gelişim tablosu esma-ül hüsna'dır. 

Hangisinde ne kadar ilerledim, hangisinde çok eksiğim, hangisinde başarılıyım. 

Kendini varoluşsal olarak geliştirmen ve yükselebilmen için de zikir yapılmalı. İnsanın bir virdi olmalı. 

Kendini varoluşsal olarak geliştirmen: Kendini tekamül ettirip ne olmak, nereye varmak istiyorsun bunu keşfetmek. 

Bizim bir potansiyelimiz var. Aslında ben daha neler olabilirim ahlaki anlamda işte bu benim varoluşsal gerçeğimdir. Allah-u Teala onu var etti benim bunu açığa çıkartıp gerçekleştirmem gerek. 

Bu yolda zikir bize yardım eder. Örneğin öfke kontrolü problemin var demek sende "Halim" ismi eksik. beynini bu kontrolü sağlamak için kodluyorsun. Mesela 6 ay halim ismini zikir ediyorsun. 

Vaize Fatma Bayram

Hiç yorum yok: