26 Şubat 2013 Salı

ALLAH’I (cc)SEVMEK

“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”

Bismillahirrahmanirrahim (Besmele ile başlamayan her mühim iş sonuçsuz kalır.Allah’ın cc ismiyle başlanmayan iş O’nun yüce huzuruna sunulamaz,sunulamayınca da sonuçsuz kalır.)

Ya Erhamerrahimin!Ben Senin sevgili kulların kadar amel edemiyorum,zikredemiyorum,günah işleyip çok hata yapıyorum,nefsime yenik düşüyorum.Ama Seni kalbime koyduğun sevgi kadar çok seviyorum.Beni,ailemi ve tüm müminleri onları sevdiğin gibi sevmeni istiyorum.Amin.

ALLAH cc his ve hayal ile idrak edilmekten ve başka varlıklara kıyas edilerek bilinmekten uzaktır.

Eğer,”O nerede? dersen;sana,’Mekan O’nun yaratmasıyla var olmuştur.’denir.

Eğer,”O ne zaman var oldu? dersen;”Zaman O’nun icadıdır.O yaratıp ortaya koymuştur.”denir.

Eğer,”O nasıldır? dersen;sana,”Birbirine benzeyen ve nasıl olduğu bilinen bütün varlıklar O’nun işidir.”denir.

Eğer,”O’nun miktarının ne kadar olduğunu sorarsan;sana,”Miktarı ve ölçüsü olan bütün varlıkları O ortaya koymuştur.”denir.

Ezel ve ebedi bilen,hepsini ilmi ile kuşatan O’dur.Bütün kainat ve varlıklar O’nun elinde ve hükmündedir.

ALLAH cc,bütün işlerin yaratıcısı ve takdir edenidir.Kul ise,onu yapan ve meydana gelmesine sebep yapılan kimsedir.Kul,Allah cc için ibadet yapar,yüce Mevla’da ona karşılık kendisine sevap verir.Eğer bu işler yaratılma yönüyle yüce Allah’a cc,yapıp sonucunu üstlenme yönüyle de kula ait olmasıydı;Allah’a cc mabud(ibadet yapılan),kula abid(ibadet yapan) ismi verilmezdi.

Kul bütün işlerinde,sözlerinde ve hallerinde Allah’a cc muhtaçtır.O’nsuz hiç bir fiil olmaz.Kul,ilahi irade içinde dönüp durmaktadır.Ancak insan yaptığı işte hayvanlar ve cansız varlıklar gibi mecbur ve mahkum değildir.İnsan ya kendisini saadete götürecek hayırlı işler içinde Allah’ın cc özel yardımı ile desteklenir,hayır yapar ;ya da sonu cehenneme gidecek sebepler arasında kendi haline terkedilmiş nefsi ile başbaşa bırakılmış olup kötü işler yapar.

Eğer bu dünyada iken zayıf,aciz,çaresiz olduğumuzu itiraf edip Allah’a cc dönsek,kendimizi abd,O’nu Rab bilip öyle davranıp hareket etsek,O bizi azaplara atmaz.O’nun kesin sözü ve vaadi vardır;siz şükredip iman ederseniz,Allah cc size niye azap etsin? O şükre karşılık veren ve kimin şükrettiğini bilendir.

Sizden biri,bindiği devenin ve giydiği elbisenin,kendisinden daha çok Allah’ı cc zikretmesinden haya etmez mi?

Aziz ve Celil olan Allah buyurmuştur ki:Kulum Beni andığı ve dudakları Benim için kımıldadığı an Ben kulumla beraberim.

Okuldan kaçan öğrencileri biraraya toplayarak onlara okumanın,ilmin iyi olup olmadığını sorarsanız hepsi:”elbette iyidir” diyecektir.”O halde niçin okuldan kaçtınız? sorusuna ise herbiri ayrı bir bahane bulacaktır.Şimdi bu öğrenciler okula dönmedikleri sürece ,sadece okumanın ve ilmin iyi olduğuna inanmakla okuldan ne yarar sağlayabilirler?Namaz kılmanın iyi olduğunu söyleyip de kılmayanların durumu yukarıdaki örneğe benzer.

Bir kimse sadece, tıp fakültesinin doktor yetiştirdiğini bilmekle ya da doktorluğu sevmekle doktor olamaz.Doğrudan o fakülteye girip okuması lazım gelir.Okumadan doktor olmak isteyen bir lise mezununa; Niçin böyle yapıyorsun,fakülteye girip doktorluk için gerekenleri yapsana? “dediğimizde ondan şöyle bir cevap alıyoruz:”sen benim kalbime bak.Benim tıp fakültesine karşı öyle bir inancım ve doktorluğa karşı öyle bir sevgim var ki,tarif edemem.Yarın kimin doktor olacağını Allah cc bilir.İslam’ın gereklerini yerine getirmedikleri halde ,kalplerinin temiz olduğunu ileri sürerek bu demagoji ile Cennet bekleyen kimselerin örneğidir bu.

Rıza ve iyi niyet bulunmayınca hiç bir amel ibadet olmaz.


HAK YOLUNUN ESASLARI(İ.Gazali) Tercüme:D.Selvi'nin  kitabından ve M.Kırkıncı'nın bir yazısından faydalanılmıştır.“Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim”

Tüm hata ettiklerim nefsimden, isabet ettiklerim Allah(cc)’dandır.


EN DOĞRUSUNU ALLAH cc BİLİR

Hiç yorum yok: